pondělí 27. listopadu 2017

Čokoládové mini bábovky s pistáciemi a malinami

Asi si říkáte "zase něco mini :D", ale já tyhle zmenšeniny velkých dortů a dezertů miluju! Tentokrát to bude mini verze čokoládové bábovky. Tyto mini budou navíc s bílou polevou, pistáciemi a malinami. Tuhle kombinaci (čokoláda, pistácie, maliny) zbožňuju na více dezertech, tak proč jí nezkusit i na bábovce! Já měla v sobotu svátek, tak jsem je chtěla zkusit na malou rodinnou oslavu a zároveň napsat a natočit zase něco pro vás :). Tak snad vám budou chutnat stejně jako mojí rodině. Jdeme na to!

Jinak formy mám z butlers. Kupovala jsem je tam zhruba 2 týdny nazpátek a poté dokupovala minulý týden ještě další 2 a byly skoro pryč! Cena je 79 Kč za kus.

INGREDIENCE:

Je to várka na 3 mini bábovky. Myslela jsem že vyjde na 4, ale to si můžete všimnout i ve videu, že jedna chudák zbyla :D

TĚSTO:
1 vejce
80 g cukr krupice
115 g zakysané smetany
40 g rozehřátého a zchladlého másla
60 g polohrubé mouky
špetka soli
0,5 lžičky jedlé sody
30 g holandského kakaa

NA OZDOBU:
250 g bílé polevy (já jí mám z dortisima) - ale je to tak velké množství jenom kvůli tomu, aby jste zaplnili misku a dala se potopit bábovka. Minimálně půlka vám zbude. Tu nechte zchladnout, zabalte misku a můžete použít příště :)
10 g pistácií
125 g malin

POSTUP:

Do misky si vložíme vejce a cukr a vyšleháme. Poté přidáme vychladlé máslo a zakysanou smetanu a ještě trochu zašleháme. 

V jiné misce následně smícháme všechny suché ingredience. Což je mouka, kakao, jedlá soda a špetka soli. Zamícháme a přidáme do první směsi. Opět zašleháme a těsto máme hotové!

S těmito formami jsem pracovala poprvé, tak jsem nevěděla, jestli je vymazávat nebo ne, tak jsem vsadila na jistotu a vytřela je rozehřátým a vychladlým máslem a vysypala hrubou moukou. Po vyndání vypadne bábovka úplně sama. Nevýhoda je, že na ní máte kousky mouky, které i když oprášíte, pořád tam jdou trochu vidět. Proto pro příště doporučuji je jenom vystříkat sprejem na formy nebo klidně i bez. Myslím, že by měli vypadnou dobře. Na horním okraji jsem totiž nevymazávala a úplně v pohodě :) Bábovky pak budou více hnědé a lesklé, takhle jsou víc matné a poprášené. 

Následně těsto nalijeme do 2/3 formy a sklepneme, aby tam nebyly žádné vzduchové bubliny a těsto bylo hladké. Dáme péct do předehřáté trouby na 175° zhruba na 25 minut. Jestli je těsto hotové poznáme podle testu se špejlí :)

Po vyndání z trouby necháme těsto vychladnout, formu následně překlopíme a bábovku vyndáme. V našem případě bábovku ještě lehce oprášíme od mouky.

Na dekoraci budeme potřebovat bílou polevu, kterou si rozehřejeme v mikrovlnné troubě. Každých 20 vteřin vyndaváme a mícháme. Necháme trochu vychladnout a ty bábovky, které chcete mít polité celé, potopíme do polevy. Necháme trochu oschnout a potopíme jí znova. V jedné vrstvě je poleva průhledná. Na druhou variantu budeme potřebovat cukrářský sáček, do kterého si přelijeme trochu polevy a na konci si sáček upevníme sponou, aby nám z druhé strany poleva nevytekla. Pomalu ze shora bábovky sléváme polevu dolů v množství jaké chceme mít stékání dlouhé. Polevu nalijeme i do vnitřku bábovky.

Nakonec obě varianty posypeme rozmixovanými pistáciemi. Ty sypte ještě když je poleva tekutá, aby se přichytily :). A jako poslední přijdou maliny. Tady se meze nekladou a svojí mini bábovku si můžete ozdobit jak chcete. Já jsem maliny pokládala symetricky z vrchu a na druhou verzi jsem je naskládala doprostřed na hromádku :).

Dobrou chuť přeje K.









SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig